Trust yourself. You know more than you think you do - Benjamin Spock

Content marketing is hot. Bedrijven delen waardevolle content met hun potentiële klanten en op die manier proberen ze om top of mind te zijn wanneer die potentiële klanten een bedrijf als het hunne nodig hebben.

Een voorbeeld van geslaagde content marketing

Een voorbeeld: je ziet graag authentieke, handgemaakte meubels en je maakt er dan ook regelmatig zelf. Voor je inspiratie en klustips kan je al jaren terecht bij een timmerman, die op zijn blog handige doe-het-zelftips deelt.

Timmerman. Foto gemaakt door William Wendling

Op een dag wil je een lege kamer in je huis omtoveren tot dressing, maar eigenlijk weet je niet goed hoe eraan te beginnen. Je beslist om hiervoor de hulp in te roepen van een timmerman. De eerste timmerman waar je aan denkt is natuurlijk… die waar je al die jaren gratis tips van gekregen hebt.

Wat is content marketing?

Uit het voorbeeld hierboven begrijp je waarschijnlijk al waar content marketing om draait:

  • Het is een vorm van marketing: je gebruikt het om klanten voor je te winnen.
  • Je voert die marketing door waardevolle content te delen.
  • Content marketing is trage marketing: het is niet gericht op snel resultaat, maar mikt op een duurzame relatie tussen jou en je prospecten (potentiële klanten).

Wat wil je bereiken met waardevolle content?

Met je waardevolle content wil je potentiële klanten aan je binden. Dat doe je door met je content te tonen:

  • dat je een expert bent in je vak.
  • dat je een mens bent van vlees en bloed.
  • dat mensen op jou kunnen rekenen.

Welk soort content is waardevol?

Waardevolle content kan in veel vormen voorkomen. Een mengelmoes van de verschillende vormen van content zorgt meestal voor het beste, meest natuurlijke resultaat. In de tabel hieronder zie je enkele voorbeelden en het effect dat je ermee kunt bereiken.

Soorten waardevolle content en hun effect op de klant en op je bedrijf.

Aan de slag met content marketing

Wil je zelf aan de slag met content marketing? Bedenk bij elk van bovenstaande soorten content 3 à 5 voorbeelden die jij zelf zou kunnen gebruiken voor je bedrijf.

Welke soort info ligt je het meest? En waar heb je het meest moeite mee?

Tags:

No responses yet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Copywriter aan het werk
Teksten voor tevreden klanten

Of je nu je klanten het liefst met jij aanspreekt of met u, Feniks schrijft teksten voor tevreden klanten.

En dan hebben we het niet alleen over onze klanten, maar ook over die van jou!

schrijven en schrappen